Als je niet kan werken IN de zaak, werk dan AAN de zaak.
Het schrijft héél gemakkelijk, er aan beginnen is iets anders.
Wel laat ons verhaal een inspiratie zijn.
Bij Accountancy Partners BVBA sluiten we deze maand ons eerste boekjaar van 24 maanden af. En we mogen stellen dat we ondertussen een sterke missie kunnen formuleren:
“ Wij creëren méérwaarde! “
We concentreren ons enkel op activiteiten waar onze klanten beter van worden, de rest automatiseren we.
Wat heb je daar nu aan?
“More money in the pocket!”
Met ons merk Accountancy Partners focussen we ons op Financiële en Fiscale planning, zodat we maximaal jouw centen op jouw rekening krijgen en houden. De tool die we gebruiken om te plannen en continu jouw eindresultaat te forecasten hebben we zelf geschreven. Want niet te vinden op de markt.
“Strong results through business insight!”
Met ons merk Grow Partners focussen we ons op Groeien, (internationaal) open Bloeien of Snoeien om opnieuw te kunnen groeien. Dit doen we via Strategie, Data Science en vooral Mentoring over alle processen héén. Hier hebben we mooie start-up en scale-up verhalen. Maar ook mooie voorbeelden van ondernemingen die terug op de rails staan.
En de boekhouding? Die is af tot in de puntjes, maar zo geautomatiseerd als mogelijk.
Maar hoe zijn we gekomen tot dit verhaal?
Start with why van Simon Sinek was voor mij de basis. De WHY is een inspirerend doel, de HOW is hoe je dit doel uitwerkt. En wat mij vooral bijgebleven is, is dat de WHY en de HOW vaak door 2 verschillende personen wordt uitgevoerd. Ikzelf ben sterk in VISIE en Storytelling. Katrijn is sterk in het praktisch uitrollen van onze operations.
Be the best at what matters the most van Joe Calloway is dan het meest praktische boek. Je moet niet het beste zijn in wat al jouw concurrenten ook doen, maar de beste zijn in wat klanten willen. En deze is heel speciaal.
2 jaar voor we startten met ons kantoor bevroeg ik zowat iedere ondernemer naar wat hij goed vond aan zijn boekhouder, wat hij slecht vond en wat hij niet vond bij zijn boekhouder.
Dit was énorm verhelderend. Dat de boekhouding gedaan is, is de basis. Eigenlijk willen klanten grip krijgen op hun geld, willen ze op voorhand kunnen anticiperen op belastingen. Ze willen ook begrijpen wat de boekhouder zegt. En een kleine groep had behoefte aan een klankbord voor hun onderneming. Ola! Een mooie lijst in waar we moeten de beste zijn.
En dan heb je jouw uniek verhaal en het slaat aan. Dan wordt het helemaal uitdagend, want je hebt medewerkers nodig. En een sterk verhaal, dit moet uitgedragen worden door iedereen in het kantoor. Dan komt mijn All Time Favorit Stephen R Covey. Binnen zijn 7 habbits reeks hebben wij nu veel aan ‘… highly effective leadership’. Hanne betrekken bij de missie hé.
Wil je meer lezen over ons verhaal, bezoek zeker www.growpartners.be waar onze meest complete dienstverlening beschreven staat.
Veel leesplezier en koop lokaal!