3 redenen temeer om extra op jouw tanden te bijten.
Bij Grow Partners helpen we ambitieuze Groeien, internationaal Bloeien of Snoeien, om opnieuw te kunnen groeien.
Voor veel van onze klanten verduidelijk ik de meerwaarde van sociale media, maar het valt evenzeer op hoe vaak ik er bij zeg dat het werkelijk een SLAK is.
En het is frappant hoe consequent dit metafoor van toepassing is. Zeker als je sociale media inzet om jouw product of dienst te kunnen verkopen.
Wat weten we over een slak?
1. ’t Gaat traag, echt traag.
Het is bekend dat je 7 keer moet gezien worden, om “on top of mind” te raken bij potentiële klanten.
Op sociale media is dit een grote uitdaging, want je verschijnt vluchtig. Ergens tussen de vele posts waar de lezer (snel) door scrolt.
Je moet dus niet alleen verschijnen op de feed, je moet ook véél moeite doen om gezien te worden. Je moet opvallen, maar vooral interesse wekken. De verpakking is belangrijk! En dit iedere keer opnieuw.
Wat ik geleerd heb, is dat authentieke foto’s opgemerkt worden en een goed ‘engagement’ genereren. Vrij vertaald: lezers willen meer weten over je post en klikken al eens verder. Dus zorg voor authentieke foto’s en geen stockfoto’s: zoals selfies of foto’s met een hoge herkenbaarheid.
2. Opvallend grote voelsprieten.
Niemand koopt iets spontaan! Mensen tonen enkel interesse indien ze een probleem hebben dat jij kan oplossen. Daarnaast gaan ze op zoek omdat ze een behoefte hebben, die misschien alleen jij kan invullen.
Eens je dit inzicht goed begrijpt zal je ook snel aan het analyseren slaan. Niet alleen welke producten of diensten interesse wekken. Maar eveneens welke woorden aanspreken? Welke foto’s doen het goed? Met welke zin of zinnen kan potentiële klanten effectief aantrekken?
3. Maar eigenlijk wil je ze niet in jouw tuin.
Ik ben zelf ook met vallen en opstaan tot vorige inzichten gekomen. En met deze bagage volgde ik recent een workshop bij Social Lemon.
Mijn belangrijkste conclusie na de workshop was dat succesvol verkopen via sociale media toch materie is voor de specialisten.
Het leuke aan sociale media is dat je gratis kan producten en diensten aanbieden. Maar om succesvol te zijn en snel een groot bereik te bouwen bij jouw doelgroep, appreciëren de sociale platforms toch een bijdrage in de vorm van betalende adds. En als je dan toch jouw portefeuille open doet, dan is een specialist inschakelen de beste keuze. Check zeker eens www.sociallemon.be
Conclusie.
Mijn conclusie hieruit is dat het leerrijk is om zelf eerst ervaring op te doen op sociale media.
Als je dan wil samen werken met een specialist in dit domein zal je veel vlotter kunnen communiceren over jouw verwachtingen, omdat je dit zal doen uit eigen ervaring. Daarnaast zal je een hogere appreciatie hebben voor de ruime kennis die deze specialisten bezitten.
Ik wens jullie veel succes en check zeker eens www.growpartners.be of www.hofp.be
Grow Partners is een special product van House of Financial Partners.